Forstå dine abonnementer og din fakturering heraf

Oprettet af Thomas Vibæk Meijer, Ændret den Mon, 1 Sep kl. 4:38 PM af Thomas Vibæk Meijer

Under menupunktet Abonnementer giver vi dig et overblik over, hvordan faktureringen af jeres aftaler hos Bizconnect fungerer:

Hvordan fakturerer vi?
  • Bizconnect fakturerer ud fra den periode, hvor hovedaftalen og tillægsaftalerne er aktive.
  • Når en ny aftale godkendes, starter den fra den 1. i den følgende måned.
  • Vores system holder automatisk øje med, hvornår det er tid til at sende fakturaer.
Hvorfor kommer der fakturaer i forskellige måneder?
De fleste kunder udvider løbende deres aftale, og indgår i den forbindelse flere tillægsaftaler med forskellige startdatoer i takt med at behovet øger. Det betyder, at fakturaerne fordeles over flere måneder.

Eksempel: 
Hovedaftalen er indgået engang i februar måned 2023. Derfor er den oprindeligt faktureret ud med en abonnementsperiode fra 1. marts (03) til og med udgangen af februar måned året efter.

I maj måned tilføjes første tillægsaftale med en abonnementsperiode fra 1. juni (06) til og med udgangen af maj måned året efter.

Start dato kolonnens måned er med andre ord et udtryk for den/de moduler som faktureres ud den måned. 
I det konkrete tilfælde herover faktureres følgende ud 
MånedAftaler
Marts (03)1 Hovedaftale med 2 moduler + 1 Tillægsaftale for Mediabank modul
April (04)2 Tillægsaftaler for Faktura og NemHandel modul
Juni (06)1 Tillægsaftale m/ tidligere rabat
August (08)1 Tillægsaftale 
September (09)1 Tillægsaftale m/ løbende rabat pga. rabattrin (>10)


Du kan dermed altid finde det samlede aktuelle overblik under menupunktet Abonnementer.