Er jeres hjemmeside nede?

Oprettet af Thomas Vibæk Meijer, Ændret den Thu, 9 Okt kl. 12:00 PM af Thomas Vibæk Meijer

Torsdag den 9. oktober 2025 oplevede vi et større driftstop.

Allerede klokken 07 konstaterede vi, at der var noget galt. Vores hjemmeside og portaler var ikke tilgængelige.
Eller rettere - det kom an på, hvorfra du forsøgte at tilgå vores *.bizconnect.dk sider.

Årsagen viste sig at være et større DDoS-angreb rettet mod vores hosting- og navneserverudbyder (dem, der sørger for, at hjemmesider normalt fungerer på internettet).

Driftstatus:

https://www.simply.com/dk/serverstatus/#id587


FAQ: Hvad skete der med Bizconnect hjemmesiderne?

Hvad er der sket?

Vores domæneudbyder, Simply.com, var blevet ramt af et omfattende DDoS-angreb (Distributed Denial of Service), hvilket har påvirket adgangen til vores hjemmeside og portaler.

Hvad er et DDoS-angreb?

Et DDoS-angreb er et forsøg på at overbelaste en server eller tjeneste ved at sende enorme mængder trafik fra mange forskellige kilder på én gang. Det kan få hjemmesider til at gå ned eller blive utilgængelige i en periode.

Er der tale om et hackerangreb mod jer?

Nej, angrebet er rettet mod vores domæneudbyder og ikke direkte mod vores systemer eller data. Der er ingen tegn på, at data er kompromitteret.

Er det sikkert at bruge jeres hjemmeside nu?

Ja. Der er ikke tale om et sikkerhedsbrud, men om en overbelastning. Når forbindelsen er genetableret, kan du trygt bruge vores hjemmeside og portaler som normalt.

Hvad gør I for at forhindre, at det sker igen?

DDoS-angreb sker indimellem og rettes ofte mod større hjemmesider og virksomheder af ukendte årsager. Simply.com arbejder på at styrke deres opsætning for at minimere risikoen for lignende hændelser fremover.

Hvad kan jeg gøre, hvis jeg stadig ikke kan tilgå siden?

Prøv at genstarte din router eller skifte til en alternativ DNS-server som f.eks. Cloudflare (1.1.1.1) eller Google (8.8.8.8).
Du er også velkommen til at kontakte vores support, hvis du har brug for hjælp.